نوشته شده توسط : احسانی

درخواست وزارت بهداشت از ارشاد براي ساماندهي تبليغات پزشكي

مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت:فعاليت مراكز «ماساژ درماني» غيرقانوني است

» سرویس: اجتماعي - سلامت

تبليغات مراكز ماساژدرماني با عناوين ماساژ چيني، تايلندي و ... با وعده‌هاي درمان انواع بيماري‌ها همچون سياتيك، آرتروز و غيره در حالي افرادي را جذب خود مي‌كند كه به گفته مديركل اعتباربخشي و نظارت بر درمان وزارت بهداشت، اين ادعاها به هیچ وجه پایه و مبنای علمی ندارد و اين فعاليت‌ها، مداخله درماني است و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

 

 

دكتر سجاد رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر آنكه مراكزي كه تحت عنوان ماساژدرماني فعاليت مي‌كنند مجوزي از وزارت بهداشت ندارند، گفت: این مؤسسات هیچ‌گونه مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.

 

 

وي با اشاره به ارايه خدمات ماساژ در برخي هتل‌ها، سالن‌هاي ورزشي و حتي مراكز زيبايي با عنوان "ريلكسيشن"، تاكيد كرد: هرگونه انتشار آگهی‌های تبلیغاتی که مداخله درمانی از طریق ماساژ را نشان دهد و ادعای هر مؤسسه‌ای در این زمینه خلاف قانون بوده و مورد تایید نیست.

 

 

مديركل اعتباربخشي و نظارت بر درمان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت براي ارايه اينگونه خدمات تنها به مراكز فيزيوتراپي مجوز صادر مي‌كند.

 

 

دكتر رضوی گفت: اکثر مراکز ماساژدرماني هیچ تابلویی ندارند به همین علت خیلی نمی شود با آنان برخورد کرد، اگر تابلو داشته باشند و جای مشخصی داشته باشند معاونت‌های درمان دانشگاههای علوم پزشکی به سراغ آنها می روند و با آنها برخورد می کنند اما اکثر این مراکز تابلودار نیستند.

 

 

اين مقام مسئول در وزارت بهداشت از تدوين آيين‌نامه‌اي براي ارايه خدمات ماساژدرماني با تجويز و نظارت پزشك يا موسسات فيزيوتراپي خبر داد تا براساس آن اين گونه خدمات برپايه علمي و تجويز پزشك ارايه شود.

 

 

وي درباره برخورد با تبليغات سوداگران عرصه سلامت نيز خاطرنشان كرد: سالهاست از وزارت ارشاد درخواست كرده ايم كه به مطبوعات اعلام كند براي انتشار تبليغات حوزه سلامت با وزارت بهداشت و يا سازمان نظام پزشكي هماهنگ باشند اما متاسفانه وزارت ارشاد تاكنون پاسخي نداده است و براساس ادعاي سازمان نظام پزشكي تنها انتشار 10 درصد تبليغات پزشكي با اين سازمان هماهنگي صورت مي‌گيرد.

 

 

انتهاي پيام



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()